maandag 6 oktober 2014

SNEEUW


 GEDULDIGE VOLGER

Slechts eenmaal per jaar voeg ik een klein hoofdstukje toe aan deze blog en dit dan meestal in de eerste week van oktober omdat ik en mijn collega's striptekenvrienden dan weer een nieuwe 24 hour comic maken.
Ook dit jaar ben ik weer trots en gelukkig te mogen melden dat de zware taak is volbracht. Een zware taak die overigens bijzonder gemakkelijk werd gemaakt door de goede zorgen en buitengewone gastvrijheid van Striptempel LAMBIEK waar ik andermaal de eer had te mogen neerstrijken.
En ook door de aanwezigheid van alle aanwezige teken-collega's die bijzonder gezellig en ook rustig elkaar en ook mij hielpen er de moed in te houden.
Niet genoeg dank kan ooit door ons worden uitgedrukt aan Jurjen, Klaas en Boris van het marmeren etablissement Lambiek dat al eeuwig staat waar het hoort te staan op de houten fundamenten van de Kerkstraat.

SNEEUW dus...
Een verhaal in stroken ditmaal.
Aanvankelijk dacht ik dat ik misschien wel 10 stroken per uur zou kunnen maken en zo op het astronomische aantal van 240 uit zou kunnen komen.
Dit was echter weer eens een sterk staaltje van Wasciaanse zelfoverschatting.
Uiteindelijk mag ik blij zijn dat  ik deze honderd stroken heb gehaald...
Andermaal een verhaal met pinguins. Ditmaal echter een verhaal doordrenkt met weemoed.
Het is inmiddels alweer bijna zes jaar geleden dat mijn zusje Hella overleed en dat was dus ook dat ene jaar (2008) dat ik gedwongen was de 24 hour comic over te slaan.
Hoewel het maken van een 24 hour comic mij ieder jaar weer energie geeft  is het voor mij sindsdien ook altijd een gebeuren met iets van bezinning en verdriet...
Vreemd genoeg weet ik terwijl ik deze dingen maak nooit precies wat ik aan het doen ben. Ik ben zo druk bezig met dingen te bedenken en tekenkundige problemen op te lossen dat ik niet goed kan zien wat ik maak. Bij lezing nu valt me pas op hoeveel grappen ik in het verhaal heb verwerkt. Toen ik het tekende dacht ik dat het allemaal vreselijk saai en langdradig was. Pas toen mijn vriendin Evo het gelezen had en er een paar positieve opmerkingen over maakte besefte ik dat ik mij ook dit jaar niet hoefde te generen voor dat wat ik gemaakt had.
Hopelijk vinden jullie, mijn geduldige volgers, dat ook en zijn jullie over 365 dagen weer van de partij voor een nieuw 24 uurs avontuur...!

Wasco 6 oktober 2014


SNEEUW :





























1 opmerking:

  1. Hi wasco, it’s leo from the 24h comic. I wanted to ask, where did you print the comic you gave me? It’s very nicely done.

    I tried to send you an email, but it didn't work(?). My email is hello@leo-koppelkamm.de

    BeantwoordenVerwijderen